Футбол - більше ніж гра.
Місце
проведення: спортивна зала.
Мета уроку:
·
виховання в учнях потреби до систематичних занять фізичною культурою,
турботи про власне здоров’я;
·
формування в учнів особистої фізичної культури;
·
сприяння гармонійному фізичному розвитку,зміцненню здоров’я учнів,
залучення до спортивних занять, ігор,вправ,розвитку спритності.
·
підвищення
функціональних можливостей учнів,
·
активізація
пізнавального інтересу до уроків фізичної культури
Завдання
уроку:
1.
Підвищити мотивацію до занять
фізичної культури та футболу
2.
Повторення навичок, набутих у 3 класі:
ведення
м’яча, передачі, удари по м’ячу вивченими способами,
сприяти
розвитку швидкісно – силових якостей дитини,
розвиток
фізичних якостей особистості ,
вміння
застосовувати технічні дії з м’ячем в естафетах.
3.Виховувати почуття колективізму, моральні та вольові якості
особистості.
Тип уроку:
повторення вивченого матеріалу.
Зміст
уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні
вказівки |
Підготовча частина (10 хвилин) |
||
Шикування перед входом до спортивного залу в одну
колону. По дзвонику та за командою вчителя під звуки «футбольного маршу» М.
Блантера вхід до спортивного залу на традиційне місце шикування. Вчитель: - Лунав дзвінок? Діти: - Лунав дзвінок! Вчитель: - Тож кроком руш всі на урок! футбол вивчатимемо всі
разом ми на уроці фізкультури?... -
Удосконалим наші м'язи, Технічні
дії відпрацюєм?... -
Фізкульт-привіт, фізкульт-ура?... - Отож,
до праці, дітвора. Черговий, рапорт здать пора! |
1 хв . |
Діти відповідають хором |
1.Шикування.Привітання.
рапорт чергового. Вчитель: – «Здрастуйте,
юні футболісти!» Інформаційне повідомлення вчителя: Сьогодні у вас незвичайний урок, а урок-подорож
країною футболу та сприяння здоров’я. Чому саме футбол? Це дуже просто,
футбол - це самий розповсюджений вид спорту, в цю гру грають й дорослі й
діти. Сучасний футбол відродився в Англії у 1863 році та вперше було складено
правила гри. А за підсумками кожного етапу зупинок у подорожі містами
українського футболу, команда-переможець здобуде право відкрити позначки на
чарівному дереві. Дереві – здоров’я. Наприкінці уроку ми з вами дізнаймося
усі фактори, які впливають на покращення здоров’я, всі складові здорового
способу життя. Але перш ніж розпочати, нам потрібно виконати
розминку, підготувати організм до навантажень. |
2 хв. |
Перевірити наявність,
охайність спортивної форми. Звернути увагу на дотримання правильних
дистанції. |
2.Правила техніки безпеки та поведінки під час
виконання фізичних вправ |
30 с |
Виконувати вправи по команді вчителя чітко й
правильно. |
3.ЧСС за 10 сек Учитель: – До уроку всі
готові?...
– А сьогодні всі здорові?... Ми сильні, ми сміливі Слабких у нас нема В футбольну країну Рушає дітвора. |
10 с |
Готовність учнів до уроку Діти йдуть по залу та промовляють вголос хором. |
4.Види ходьби: - ходьба на носках, руки на пояс; - ходьба на зовнішній та внутрішній стороні
стопи, руки до плечей; - ходьба перекатом з п’ятки на носок, оберти
руками вперед та назад. |
5 |
Показ вчителя. Звернути увагу на дотримання дистанції під час
виконання ходьби та бігових вправ.. |
5. Бігові вправи:- повільний біг; - біг «змійкою»; - біг схресним кроком; - біг із захлестом гомілки назад; - біг із доторканням руками до внутрішньої
частини стопи; - те саме, але із доторканням руками до
зовнішньої частини стопи. |
5- Кожної вправи. |
Змінюючи напрямок руху. В повільному темпі. |
6.Дихальні вправи на відновлення ЧСС. |
30
сек. |
Акцентувати
увагу на видиху. |
7.Комплекс
загальнорозвивальних вправ в русі: а)В.п. – руки
в боки. 1-4 - кругові оберти головою ліворуч, 5-8 – те саме праворуч. б)В.п.
– руки перед грудьми в «замок»; 1 - руки вперед долоні назовні, 2 – в. п. 3 – руки вгору долоні назовні, голову підняти; 4 – в. п. в) В.
п. – руки в боки; 1-4 – нахили тулуба вперед на кожен крок. г)В. п.
– руки вперед в сторони, ходьба махами, 1 – мах лівою до правої ноги, 2 – мах правою до лівої ноги, 3-4 – те саме. д)В.п.
– руки перед грудьми в замок; ходьба випадами з одноіменними поворотами
тулуба; 1 – випад правою, поворот праворуч; 2 – випад лівою, поворот ліворуч, 3-4 – те саме. е)В. п.
– руки в боки; 1- випад правою, руки на коліно; 2- присід, руки вперед; 3-4 те саме з іншої ноги. ж)В. п.
– руки в боки; 1-4 – стрибки в присіді. і)Ходьба в повільному темпі з виконанням
дихальних вправ: 1–2 – руки через сторони вгору – вдох, 3-4 – руки вниз – видих. |
5-6
разів 6-7
разів 4-5
разів 5-6
разів 6-8
разів 6-8
разів 8-10
разів |
Самостійне
виконання учнями 6-8 вправ по 3-5 повторень, але під наглядом вчителя. Вправи
виконуються послідовно. У
середньому темпі, руки випрямлені. Нахили
із доторканням до носків ніг. Махова
нога пряма. Одноіменні повороти у ходьбі випадами. Вправи
виконуються на кожен крок. З
пересуванням вперед. В повільному темпі |
8. Повідомлення вчителя: тепер ми з вами готові
до подорожі по чарівній країні футболу. |
|
Поточний метод. |
9.Перешикування в колону по два. |
30 с |
В
русі через середину залу. |
Основна частина (25 хвилин) |
||
I. Перша зупинка у місті Полтава.
Місто полтавських ярмарок, та не лише. В цьому місті існує футбольний клуб «ВОРСКЛА». Найкращим гравцем цього клубу було визначено Сергія Кравченко - півзахисника та
члена збірної команди України. Завдання командам: Виконується ведення м’яча з обведенням кеглів зовнішньою та внутрішньою
частинами ступні, середньою частиною підйому. Перемагає та команда, яка
першою виконає завдання. Команді переможцю надається право прикрашати чарівне
дерево «Здоров’я». |
5
хвилин |
Коротке
повідомлення про футбольний клуб «Ворскла». БЖ –
дотримання правил передачі естафети. За
кожну перемогу команда отримує по 5 додаткових очок. |
II.Друга зупинка у м.Харків. В цьому місті, першій столиці України процвітає
футбольний клуб «МЕТАЛІСТ». Його гравці зберігають блискучі традиції свого
клубу, це такі як: Ø Джексон (кращий
футболіст України – 2008», який в 17 матчах забив 10 голів; Ø Марко Девич – кращий
бомбардир вищої ліги 2008 р. Ø Головний тренер цієї
команди – Мирон Маркевич. V Завдання командам: „Злови м’яч” Навпроти кожної команди на відстані 2-3 м стоїть
капітан з м’ячем. За сигналам капітан виконує удар по нерухомому м’ячу з
місця першому зі своєї команди, а той, зупиняючи м’яч підошвою, відбиває його
капітану і біжить у кінець колони. . Команда-переможець прикрашає дерево «Здоров’я». |
|
Поточний
метод. Чітке
виконання Капітани починають після умовного сигналу. |
III. Третя зупинка у м.Дніпропетровську. Це місто славиться своєю
командою «ДНЕПР», гравці якої наполегливо працюють та прославляють свою
команду, своє місто. В сезонах 2006, 2007 рр. українським футболістом №1 став
півзахисник «ДНЕПРА» та збірної країни Сергій Назаренко, Андрій Русол, Павло
Пашаєв, Максим Калініченко, Руслан Ротань та новачок – нападаючий Володимир
Гоменюк. Завдання командам: біг з ударами по повітряній
кульці серединою лоба у стрибку та без стрибка, до лінії фінішу та бігом
повертається назад, взявши кулю в руки. |
5 хв |
Коротке повідомлення Чітке виконання техніки удару по повітряній
кульці серединою лоба |
IV.Четверта зупинка у м.Донецьку. Донецьк завжди асоціюється із шахтарським краєм, тобто командою «ШАХТАР», яка вкотре стала
переможцем А цю перемогу здобули: Андрій Воробей, Анатолій Тимощук, Дарио Серна,
Фернандіно, Андрій Пятов, В’ячеслав Шевчук та інші. Саме для цих людей гра
футбол потрібна як повітря. Завдання командам: Гра «Збий кеглі» Опис :
Кожна команда шикується в колону по одному. Кожний ігрок отримує 1 спробу. Якщо
м’яч прокотиться і зіб’є всі кеглі
команда отримує 5 болів , якщо кеглі не впадуть команда не отримує балів |
5 хв |
Коротке
повідомлення про міський футбольний клуб Слідкувати за тим,щоб м’яч не виходив за лінію. |
V.П’ята
зупинка у місті – столиці України Києві. Яка команда утворена в цьому місті? Так, правильно, це славетна команда «ДИНАМО» - Київ. А весь світ її
прославляють такі видатні гравці як: Андрій Шевченко, Блохін, Сергій Ребров, Артем Мілевський та
багато інших. Вони стали яскравим прикладом для вас – школярів. Але не тільки
гравці й тренери: Валерій Лобановський, всі ці люди своїм прикладом
підкреслюють необхідність ведення здорового способу життя. Завдання командам:
кожен гравець виконує біг до карток та знаходить відповідь на поставлене
вчителем питання з правила гри футбол
та правил здорового способу життя: 1.
Скільки гравців грають у футбол за одну команду?(11) 2.
Що показує арбітр ігроку, який порушив правила у футболі?(жовта
картка) 3.
Кого вбиває одна єдина капля нікотину? (кінь) 4.
В якому році зародився сучасний футбол? (1863 рік) 5.
Назвіть розміри футбольного поля?(90*45) 6.
За скільки метрів пробивають пенальті?(9 метрів) 7.
Скільки часу проводиться гра у футбол (Два тайми по 45
хвилин) |
5 хв |
Поточно-змагальний
метод З усіх відповідей потрібно знайти необхідну
правильну та принести до фінішу. Хто швидше та правильно відповів на питання
той перемагає Можливі відповіді: |
Перешикування в шеренгу. |
30с |
|
Заключна частина (5 хвилин) |
||
1.
Шикування в шеренгу. 2.
Вправи на відновлення дихання. 3.Вимірювання
ЧСС за 10 сек. Гра « Відкритий
мікрофон» Підбиття підсумків уроку: «Отже,
діти, сьогодні на уроці ми були з вами футболістами. -
Що нового ви дізнались на уроці? -
Які техніки ведення м’яча ми
сьогодні повторили? -
Чим подобається вам футбол? Наша
подорож підійшла до кінця. Ми багато дізналися про українські футбольні
клуби, але головне в житті це що? діти! Здоров’я, так! Ось і на нашому дереві всі основні складові здоров’я,
всі вони спливають на його стан. Найбільше
багатство – здоров’я людини! А люди здорові – багатство країни! Хай будуть здоровими діти рости - То буде країна багатством цвісти! Пам’ятайте
діти, що здоров’я в наших руках, тобто ми самі повинні дбати про нього
з молоду, та вести здоровий спосіб життя. 4.Нагородження
команд. Фізкультура, спорт, здоров’я – Речі кожному потрібні, Бути сильним, і здоровим – Це найбільша радість в світі! Клас праворуч, на вихід зі спортивного залу
кроком руш! До нових зустрічей. |
30 сек. 30 сек. 30
сек. 20 сек. 30 сек. 1 хв. |
Звернути увагу на учнів з ЧСС Команда-переможець отримує приз
футбольний м’яч |
Комментарии
Отправить комментарий