Основи здоров'я 6 клас. 12.03
УРОК 23
(Основи здоров’я 6 клас)
Тема: Підліткові компанії
Мета: Ознайомити учнів
із ознаками дружніх, недружніх і небезпечних компаній, відпрацювати навички
протидії агресії та насиллю. Визначити
поняття «насилля», «види насилля», розширювати знання учнів про правила
поведінки в учнівському середовищі; розвивати вміння протидіяти психологічному
тиску; виховувати загальнолюдські чесноти.
Обладнання:
Підручник для 6-го
кл. загальноосв. навч.
закл. / І.
Д. Бех, Т.
В. Воронцова, В. С.
Пономаренко, С. В.
Страшко. — К.:
Видавництво «Алатон», 2014. —
200 с., наочність.
ХІД УРОКУ
Завдання
1. Що таке ескалація конфлікту?
2. Як запобігти ескалації
конфлікту?
3. Як навчитися контролювати
емоції під час конфлікту?
4. Чому не слід допускати
ескалації конфлікту?
5. Як загострення конфлікту
може вплинути на здоров’я твоє й оточуючих?
Мотивація
навчальної діяльності
Розділіть листок навпіл. Напишіть вгорі «+» і «— ».
Мозковий штурм: «Назвіть
«плюси» і «мінуси» належності до групи. Що вони вам дають? Чого вимагають?»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Друзі впливають на нас і нашу
поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи
мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки
важливо навчитися розрізняти дружні, недружні і небезпечні компанії.
-
Які дружні групи
(компанії) є у вашому класі, школі, на вашій вулиці?
-
Чим вони
займаються?
-
Як вони
розважаються?
-
Чи знаєте ви
недружні або небезпечні компанії?
-
Що робить їх
такими?
Як припиняти агресію та насилля
На жаль, молоді люди не завжди
вміють розв’язувати свої проблеми мирним шляхом. Тому в колективі, де панує
недружня атмосфера, трапляються агресивні конфлікти сварки, бійки, знущання зі
слабших тощо. Усе це прояви насилля.
1. Назвіть причини, з яких
підлітки поводяться агресивно (не вміють інакше розв’язувати конфлікти;
невиховані; не контролюють себе; їм подобається відчувати свою силу; за
компанію; беруть приклад з дорослих; це вплив засобів
масової інформації...).
2. Назвіть фільми та
комп’ютерні ігри, що романтизують жорстокість і насилля. Як ви вважаєте, чи
варто дивитися такі фільми?
V. Закріплення
знань учнів
Слово вчителя: «Майже кожен
потрапляв у ситуацію, коли його виключали з компанії. Можливо, не запросили на
день народження або ваші друзі пішли в кіно і не взяли вас із собою.
Неприйняття людини може бути різним, але незалежно від цього воно завжди
викликає одне почуття — образу!»
-
Запропонуйте тим, хто бажає, дати відповіді на запитання:
«Коли мої друзі ігнорують мене,
я відчуваю...»
«Коли я неприязний з кимось, я
відчуваю...»
«Коли мої друзі піклуються про мене,
я відчуваю...»
«Коли я виявляю турботу про
іншу людину, я відчуваю...»
Домашнє завдання
1. Опрацювати § 25
-
Написати записку новачку, який щойно прийшов у ваш клас і потерпає від самотності, від того, що не
має друзів. Прочитати ці записки. А потім уявити себе на місці новачка, який
отримав записку. Що ви відчуваєте?
Підсумки
Бажання мати
друзів і компанію — природна потреба підлітків.
Деякі
компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш
зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти
агресії і припиняти насилля.
Комментарии
Отправить комментарий